Update San Francisco vanaf zaterdag 8 september - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marco en Petra Ziel - WaarBenJij.nu Update San Francisco vanaf zaterdag 8 september - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Marco en Petra Ziel - WaarBenJij.nu

Update San Francisco vanaf zaterdag 8 september

Blijf op de hoogte en volg Marco en Petra

11 September 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

We hebben even een tijdje niets van ons laten horen........
Het leven in San Francisco is nogal druk en waten laten ons lekker meeslepen in deze fantastische stad. We gaan even terug in de tijd en beginnen zaterdagochtend. Rond 9.00 uur zijn we met het treintje (cable car) naar een filiaal van "Blazing Saddles" gereden. Daar hebben we mountainbikes gehuurd om over de "Golden Gate Bridge" te fietsen.
Een behoorlijke klim voor Hollandse platteland mensen maar je moet er wat voor over hebben om een geweldig uitzicht te verkrijgen vanaf het hoogste punt op de brug. Later hoorde we dat we gemazzeld hebben dat de GGB niet in de wolken zat zoals 90% van het jaar.
Gesloopt konden we gelukkig met de veerboot terug naar het vasteland.
's Middags hebben we nog even "Alamo Square" bezocht. Hier werd vroeger de serie "Full House" opgenomen. Zeer fraaie Victoriaanse huisjes in pasteltinten. "s Avonds hapje gegeten en vroeg naar bed.

Zondag zijn we via Chinatown naar Lombard street gelopen. Lombard
street staat bekend als de meest bochtige straat van de wereld, ook al geldt dit voor een klein stukje van de gehele straat. Zeer steil ook nog.
Hierna hebben we de Cable Car gepakt naar het hotel om ons gereed te maken voor de honkbalwedstrijd in het "AT&T Stadium" waar de "Giants"
spelen tegen de "LA Dodgers". Wat een spektakel. Zelfs Petra vond het geweldig vanaf begin tot het eind in de negende inning. De "Giants"
winnen met 4-0 en iedereen in het stadion is blij inclusief Marco en Petra.
Marco heeft met zijn telelens iedereen van heel dicht blij kunnen fotograferen. (zie bijgaande foto's).

Maandagochtend vroeg opgestaan voor vertrek naar Alcatraz. We hadden wat marge ingebouwd maar die ging snel verloren toen we de bus namen in de verkeerde richting. Een beetje stress leverde dat wel op.
Gelukkig kwamen we door een welwillende taxichaffeur nog op tijd in de haven om af te varen naar het beroemde eiland waar Al Capone vroeger
heeft vastgezeten. Er was ons geadviseerd om de "Early Bird" tour te nemen zodat je als eerste aan wal komt. Hierna volgen namelijk nog zo'n 6 boten vol met mensen die ook een kijkje willen nemen. Maar zoals iedereen nu wel weet wil Marco altijd vooraan staan voor de mooie plaatjes soms tot ergenis van Petra. Maar ja celblokken met allerlei mensen erop van deze tijd willen we niet hahahaha. "s Middags nog even wat gegeten op "Pier 39" en daarna hebben we nog even een karikatuur van ons laten maken. We zien eruit als Billie en Bessie Turf.
Dus we weten wat ons te doen staat na deze trip = afvallen. Morgen gaan we de auto ophalen en vertrekken we naar "Yosemite". We houden jullie snel weer op de hoogte. Hopelijk zeggen de foto's genoeg.
Groeten van Marco en Petra.

• 11 September 2012 - 07:41

Sylvia:

Peet en Marco wat is het allemaal geweldig!!!

• 11 September 2012 - 20:47

Leonie De Wolf:

Lieve Peet en Marco,
    Wat ziet het er geweldig uit en erg leuk om de lezen wat jullie allemaal doen en dat jullie zo genieten!!
    Natuurlijk is Marco van Tellingen weer flink bezig met z'n camera, erg leuk!!
    Veel plezier en ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag!!
    XXXXXXXXX

• 12 September 2012 - 07:09

Papa En Mama:

Het is heel leuk, om jullie verhalen te lezen!!
    Op naar de volgende belevenis.
    Met Solo gaat alles heerlijk!!!
    Liefs